Situacijos analizė:
Ketvirtųjų klasių mokiniai rengiasi labai svarbiam jų gyvenime pokyčiui – perėjimui iš pradinės mokyklos į dalykinę sistemą. Nauja, jiems nepažįstama, aplinka sukelia priešingus jausmus: džiaugsmą – pagaliau taps “suaugusiu” ir baimę – ar pritaps jam dar nežinomoje aplinkoje.
Šiuo laikotarpiu labai svarbus jų artimų žmonių dėmesys ir supratimas, padrąsinimas, palaikymas. Kai vaikas jaučia, kad aplinkiniams rūpi, kaip jam sekasi, kai jis gali jį supantiems žmonėms papasakoti ir pasidalyti savo įspūdžiais, išgyvenimais, jaučiasi saugesnis, drąsesnis, jam lengviau įveikti perėjimo į penktąją klasę sunkumus.
Vaikai gali puikiai sau padėti ir patys, o suaugusiems svarbu sudaryti tam sąlygas, leisti vaikams panaudoti turimus vidinius kūrybinius rezervus. Lankymasis penktųjų klasių mokinių pamokose, jų kasdieninės veiklos stebėjimas bei įvairi kita kūrybinė veikla teikia džiaugsmo, skatina pasitikėjimą savimi ir padeda išsklaidyti “nežinomybės skydą”. Tyrinėdamas penktoko aplinką, ketvirtokas, kuria ir modeliuoja jam rūpimas situacijas, jas išgyvena, išreiškia savo jausmus. Tai puikiausia pačių vaikų taikoma saviterapijos ir pagalbos sau priemonė. Taip pats vaikas intuityviai randa kylančių problemų sprendimo būdus.
Hipotezė: Mokiniai dalyvaujantys projekte “Aš – būsimas penktokas” lengviau prisitaikys penktoje klasėje.
Projekto tikslas: Padėti ketvirtųjų klasių mokiniams pasiruošti perėjimui į penktąją klasę.
Uždaviniai:
Projekto etapai:
Paruošiamasis etapas:
Paruošiamasis darbas – kovo mėnuo. Pradinių klasių mokiniai rengs klausimyną penktųjų klasių mokiniams. Bus tariamasi dėl susitikimų datų, renkami klasės atstovai stebėti pamokų, numatoma kokių priemonių reikės projektui įgyvendinti. Bus pasidalintos darbo sritys.
Vykdomasis etapas:
Vykdomasis etapas – kovo, balandžio bei gegužės mėnesiai. Antrame etape ketvirtųjų klasių mokiniai įgyvendins užsibrėžtus tikslus. Ketvirtos klasės mokinių atstovai stebės pamokas penktoje klasėje ir patirtais įspūdžiais dalinsis su savo klasės mokiniais. Bus organizuojami susitikimai bei apdorojami tyrimo duomenys.
Baigiamasi etapas:
Jo metu, ketvirta klasė, vykdžiusi projektą, pateiks gautus duomenis. Bus rengiama ataskaita, įvertinamas atliktas darbas.
Projekto veikla
Veikla |
Trukmė |
Atsakingi vykdytojai |
|
Kovo mėn. |
J.Balašauskaitė |
|
Kovo mėn. |
A.Gasiūnienė J.Balašauskaitė |
|
Balandžio mėn. |
A.Gasiūnienė |
|
Gegužės mėn. |
A.Gasiūnienė |
|
Birželio mėn. |
Visi projekto vykdytojai` |
|
Spalio mėn. |
Visi projekto vykdytojai |
Numatomi rezultatai:
Projekto kuratorius: pavaduotoja ugdymui A.Gasiūnienė
Projekto vadovas bei vykdytojas: ketvirtos klasės mokytoja J.Balašauskaitė
Projekto dalyviai:
Penktos klasės mokytojai.
7 klasės mokinį Gustą Maliauską rajono 5-8 kl. mokinių informacinių technologijų teksto rinkimo konkurse užėmusį I vietą
6 klasės mokinį Karolį Grušą rajoninėje matematikos olimpiadoje užėmusį III vietą
4-6 klasių mergaičių komandą iškovojusią II vietą Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų kaimo vietovių zoninėse kvadrato varžybose
3-4 klasių mokinius iškovojusius II vietą zoninėse bendrojo lavinimo mokyklų kvadrato varžybose
5-6 klasių mokinius iškovojusius I vietą Pakruojo rajono bendrojo lavinimo mokyklų kvadrato varžybose
3-4 klasių mokines iškovojusias II vietą Pakruojo rajono bendrojo lavinimo mokyklų kvadrato varžybose
1. 8.00 – 8.45
2. 8.55 – 9.40
3. 9.50 – 10.35
4. 10.55 – 11.40
5. 12.00 – 12.45
6. 12.55 – 13.40
7. 13.45 - 14.30
Powered by CMSimple| Template: ge-webdesign.de| Prisijungti