Vaikų priklausomybė nuo kompiuterių žaidimų

         Pakruojo rajono Lygumų pagrindinėje mokykloje buvo atliktas tyrimas „Ar vaikai priklausomi nuo kompiuterinių žaidimų?“. Tai svarbus klausimas, kuris turi įtakos jaunimo sveikatai ir gerovei. Mūsų vaikai yra pirmoji technologijos karta. Kompiuteriai, planšetės ir išmanieji telefonai yra neatsiejama jų kasdienybės dalis. Tačiau kartais šios technologijos gali tapti ne tik naudinga priemone, bet ir pavojingos priklausomybės šaltiniu. Vaikai lengvai pamėgsta skaitmeninį pasaulį. Žaidimai, socialiniai tinklai ir įvairus pramoginis turinys internete gali užkariauti jų dėmesį ir laiką. Tačiau svarbu suprasti, kad per didelis ekranų naudojimas gali turėti neigiamą poveikį jų fizinei ir psichologinei sveikatai. Vaikų priklausomybė nuo kompiuterių gali sukelti daugybę problemų. Jie gali patirti miego sutrikimus, sumažėjusį fizinį aktyvumą, padidėjusį stresą ir depresiją. Be to, per didelis laiko leidimas prie ekranų gali turėti neigiamą poveikį jų socialinei raidai ir gebėjimams bendrauti gyvenime, todėl svarbu imtis veiksmų, kad padėtume mūsų vaikams atsakingai  naudotis technologijomis.

          Tėvai, mokytojai ir visuomenės lyderiai turi bendradarbiauti, siekdami skatinti sveiką balansą tarp kompiuterių naudojimo ir kitų veiklų, tokių kaip sportas, menas ar bendravimas su draugais ir šeima. Taip pat reikia užtikrinti, kad vaikai būtų supažindinti su interneto saugumo priemonėmis ir gebėtų atpažinti pavojingus ar netinkamus turinio tipus. Švietimas ir informacija yra mūsų ginklai kovojant su vaikų priklausomybe nuo kompiuterių.

          Buvo apklausti 5-8 klasių mokiniai. Mokiniai daugiausiai prie kompiuterio žaidžia žaidimus (42,9 proc.). 64,7 proc. apklaustų respondentų darbo dienomis miego trukmė dažnai yra nuo 6 iki 7 valandų. Yra ir tokių respondentų, kurie darbo dienomis miega ypač mažai: nuo 4 iki 6 valandų (9,2 proc.) arba net mažiau nei 4 valandas (4,2 proc.). Tyrimo metu nustatyta, kad vyresnių klasių mokiniai yra linkę mažiau galvoti apie žaidimą visą dieną, mažiau skirti laisvo laiko žaidimams. Hipotezė, jog žemesnių klasių (5-6 klasių) mokiniai daugiau skiria laiko kompiuteriniams žaidimams nei vyresnių klasių (7-8 klasių) mokiniai, pagrįsta.

           Apklausti 5-8 klasių mokiniai, nepaisant praleidžiamo laiko prie žaidimų, nesijaučia priklausomi nuo jų ir nepripažįsta, kad turi problemų, tačiau svarbu pabrėžti, kad vyresnių klasių mokiniai yra linkę rečiau žaisti ilgiau nei planavo, taip pat yra linkę laiku sustoti žaisti, todėl jiems nekyla problemų bandant sutrumpinti laiką, skirtą kompiuteriniams žaidimams. 6 klasėje dauguma respondentų susiduria su problema, kad jaučiasi blogai, kai negali žaisti žaidimų, taip pat daugiausiai iš visų apklaustų klasių jautė pyktį, kad negali žaisti žaidimų ir daugiausiai „labai dažnai“ patyrė stresą dėl to, kad negali žaisti žaidimų. Tyrimo metu hipotezė, jog vyresnių klasių (7-8 klasių) mokiniai dažniau susiduria su miego problemomis dėl kompiuterinių žaidimų žaidimo nei žemesnių klasių (5-6 klasių) mokiniai, yra pagrįsta.

            Mano tikslas buvo pabrėžti svarbų klausimą, kuris liečia mūsų visuomenės ateitį. Tik bendradarbiaudami ir imdamiesi veiksmų galime užtikrinti, kad mūsų vaikai augtų sveiki ir laimingi šiame skaitmeniniame pasaulyje.

Visuomenės sveikatos specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje Kristina Usonienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *